شناسهٔ خبر: 221867 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی شهرستان بندرخمیر

ارتقا ایمنی محور اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان بندرخمیر با هدف ارتقای ایمنی تردد کاربران جاده‌ای، مجموعه‌ای از عملیات‌های خط‌کشی، نصب علائم، شانه‌سازی و لایروبی پل‌ها را در محورهای ارتباطی این شهرستان به اجرا درآورد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان هرمزگان، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان، علی دریانورد رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان بندرخمیر با بیان اینکه اقدامات گسترده‌ای برای بهسازی محورهای این شهرستان انجام شده است، گفت: در کیلومتر ۵ محور کهورستان–لار، اقداماتی شامل نصب علائم راهنمایی و رانندگی، خط‌کشی مسیر، احداث و رنگ‌آمیزی سرعت‌گیرها و همچنین بارگیری، انتقال و استقرار نیوجرسی‌ها به منظور افزایش ایمنی کاربران جاده‌ای انجام شد.

وی افزود: عملیات شانه‌سازی در محدوده بعد از گیبروه به سمت منبع آب به طول ۳۰۰ متر اجرا شد که نقش مهمی در افزایش ایمنی حاشیه راه و تسهیل عبور و مرور وسایل نقلیه دارد.

جاودان با اشاره به اصلاح شیب شیروانی و شانه‌زنی در محور بندرعباس–کهورستان–لار، تصریح کرد: این عملیات در محدوده آل‌درویش تا کهورشاد به طول یک و نیم کیلومتر با هدف بهبود وضعیت بستر راه و افزایش ایمنی تردد صورت پذیرفت.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان بندرخمیر در پایان خاطرنشان کرد: همچنین عملیات تنقیه و لایروبی دهانه ۱۲ دستگاه پل و ایجاد پد خاکی در محور کهورستان به بندرخمیر در محدوده درگور انجام شد تا ضمن تسهیل عبور جریان آب، از بروز خسارت‌های احتمالی در زمان بارندگی جلوگیری شود.